Blefaroplastyka

Plastyka, Korekta Powiek

Plastyka powieki górnej lub dolnej (Blepharoplastyka).

Zwiotczenie skóry powiek (dermatochalasis)  jest zaburzeniem powodującym rozciąganie skóry powieki, przesunięcie fałdu powiekowego poza linię rzęs. Zaburzenie pojawia się wraz z wiekiem, ale może też występować w młodszym wieku u pacjentów z obciążeniem rodzinnym. Zwiotczeniu skóry często towarzyszy także wypadanie tłuszczu oczodołowego, co powoduje nadmierne wypełnienie powiek. Dermatochalasis prowadzi do uczucia ciężkości powiek, dolegliwości bólowych w okolicy brwi, zasłonięcia rzęs przez fałd skórny oraz ograniczenie pola widzenia od góry i skroni.

Podobne zwiotczenie może występować w obrębie powieki dolnej- powoduje powstawanie tzw. „worków” pod oczami, może też być odwinięcie powieki lub jej podwinięcie, co prowadzi do nawrotowych stanów zapalnych, bólu oka powodowanego wysuszaniem, ewentualnie drażnieniem przez rzęsy dotykające do powierzchni oka.

Opis zabiegu.

Zabieg plastyki powiek polega na chirurgicznym wycięciu  nożem radiofrekwencyjnym nadmiaru skóry powiek oraz w razie konieczności na usunięciu nadmiaru wypadającego tłuszczu. Zabieg wykonuje się w sterylnych warunkach w znieczuleniu miejscowym, oraz po podaniu kropli znieczulających do obu oczu. Kończąc zabieg zamyka się ranę za pomocą delikatnych szwów i całość zabezpiecza opatrunkiem. W trakcie zabiegu może zostać użyty Laser CO2. Zabieg trwa średnio 30 minut. Krótko po zabiegu pacjent, w obecności osoby towarzyszącej, może udać się do domu.

Zapraszamy do lektury artykułów napisanych przez Panią dr Elżbietę Zielińską związanych m.in. z plastyką powiek:

Przejdź do strony z artykułami kliknij dalej

Liczba wykonanych plastyk powiek

Zalecenia przed zabiegowe.

1. Proszę wykonać badania z krwi: morfologia + układ krzepnięcia + glukoza w surowicy na czczo (badanie ważne do 2 tygodni) proszę wysłać na mail kilka dni wcześniej.

2. Proszę wykonać badanie EKG (badanie ważne do 2 tygodni)- proszę wysłać na adres e-mail kilka dni wcześniej.

3. Proszę przyjmować Rutinoscorbin 3 x 2 tabl lub Diohespan Max 1 x 1 tabl 7 dni przed zabiegiem (dostępne w aptece bez recepty)

4. Proszę przyjść bez makijażu (bez podkładu na całej twarzy, cieni do powiek, tuszu do rzęs). Jeżeli są sztuczne rzęsy przed zabiegiem należy je usunąć.

5. Najlepiej założyć wygodne ubranie, np. dres.

6. Proszę być na czczo, czyli powstrzymać się od przyjmowania posiłków na 1,5 godziny przed zabiegiem.

7. Przed zabiegiem, na 7 dni należy odstawić leki rozrzedzające krew, w porozumieniu z lekarzem rodzinnym (prawdopodobnie potrzeba będzie przyjmować Fraxiparine lub Clexane podskórnie).

8. Proszę nie przyjmować 7 dni przed zabiegiem żadnych leków przeciwzapalnych, np. Aspiryny lub Polopiryny.

9. Zabieg będzie wykonywany w znieczuleniu miejscowym z podaniem Lignocaine i Bupivacaine. Proszę poinformować, jeżeli wiadomo, że istnieje nadwrażliwość na którykolwiek z podawanych leków.

10. Zabiegów planowych, takich jak plastyka powiek nie powinno się wykonywać u kobiet ciężarnych. Proszę poinformować nas w przypadku podejrzenia ciąży. Zabiegów także nie wykonujemy u osób z nawracającymi infekcjami powiek, z ciężkimi chorobami ogólnoustrojowymi, w stanie po chemioterapii oraz zaburzeniami psychicznymi. Szczególną ostrożność należy zachować u pacjentów z zaawansowaną cukrzycą oraz zaburzeniami gojenia ran.

11. W przypadku infekcji prosimy o przełożenie wizyty, dlatego, że w czasie infekcji pooperacyjne rany goją się znacznie gorzej.

Możliwe powikłania.

1. Obrzęk i zasinienia powiek, które pojawiają się dość często, ale nie są groźne, ustępują samoistnie po tygodniu, najpóźniej po 2 tygodniach.

2. Ból okolicy operowanej, tak jak po skaleczeniu. Dolegliwości mogą pojawić się po ustąpieniu działania znieczulenia. W przypadku silniejszego bólu można stosować leki przeciwbólowe dostępne bez recepty zawierające paracetamol lub ibuprofen np. Apap lub Ibuprom

3. Czasami zdarzają się reakcje alergiczne na podane leki, ale też stosunkowo szybko ustępują po odstawieniu leku.

4. Najrzadziej może pojawić się zakażenie tkanek oczodołu, który charakteryzuje się znacznym obrzękiem powiek, silnym bólem, może pojawiać się wydzielina ropna w worku spojówkowym.

5. Może pojawić się przebarwienie skóry powiek, albo przeczulica rzęs.

Zalecenia pozabiegowe.

1. Stosować maść Floxal 2 x dziennie na ranę – cienką warstwą.

2. Proszę wykonywać chłodne okłady 2 x dziennie (przez gazik).

3. Opatrunek proszę przetrzymać do dnia następnego po zabiegu. Rano zdjąć unikając nadmiernego pociągania. W razie przyklejenia opatrunku proszę namoczyć opatrunek solą fizjologiczną. Nie używać żadnych innych środków do mycia- poza solą fizjologiczną.

4. Wskazane leżenie z podwyższonym wezgłowiem, unikanie wysiłku fizycznego przez 2 tygodnie.

5. Nie wolno chodzić na basen i do sauny przez 2 tygodnie.

6. Proszę nie robić makijażu, zakładać sztucznych rzęs przez 2 tygodnie po zabiegu.

7. Można stosować Rutinoscorbin 3 x 2 tabl lub Diohespan Max 1 x 1tabl, na skórę wokół rany, na zasinienia można stosować żel Arnikowy.
W ramach plastyki powiek w naszej klinice każdy Pacjent otrzyma w cenie zabiegu 1 szt. Arnizen Cream-Gel z Arnica Montana oraz jedną sesję naświetlania medyczną lampą LED.

8. Rany nie wolno pociągać, naciągać skóry, ponieważ może dojść do rozejścia się brzegów rany.

9. Rana w trakcie gojenia, skóra wokół rany zacznie swędzieć- proszę nie pocierać.

10. Obrzęki, zasinienia są naturalnym efektem przebytego zabiegu, więc nie należy się tym przejmować, powoli będą ustępowały.

11. Jeżeli będzie się działo coś niepokojącego- ropienie, silny ból proszę o kontakt telefoniczny, lub osobisty, ewentualnie proszę wysłać zdjęcie, w celu konsultacji telefonicznej.

Poniżej prezentowane jest zdjęcie Pacjentki, którą jest po zabiegu m.in. blefaroplastyki oraz po zabiegach medycyny estetycznej.
Efekt przedstawiony na zdjęciu nie zawsze jest możliwy do osiągnięcia u każdego pacjenta i jest zależny od wielu czynników, tj.: warunki anatomiczne, czynniki genetyczne, ogólny stan zdrowia pacjenta, wiek, schorzenia towarzyszące, wcześniejsze zabiegi, stosowanie się do zaleceń pozabiegowych.

plastyka powiek

LUKSUS, JAKOŚĆ & KOMFORT